Re: szukam _solidnej_ nagrywarki DVD!

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 25 Feb 2006 - 13:16:30 MET

PROND <mem@nospao2.pl> wrote:

> w przeciwienstwie do innych pytajacych o tania nagrywarke dvd, szukam
> czegos solidnego. mam dosc lite-onow i innych budzetowych firm. moj
> obecny lite-on padl zaraz po wygasnieciu gwarancji, chociaz nie
> wypalilem na nim wiecej niz 300 plyt :(

            I musisz pogodzic sie z faktem, ze napedy optyczne projektowane sa
obecnie na mniej wiecej taki okres zywotnosci. Plastikowa optyka, slaby
laser i mechanika rodzace oszczednosci musza sie jakos przejawiac. Ja sie
tym nie martwie - osobiscie wole co 2-3 lata wuminic naped na nowy placac
zaniego grosze [niecale 200 zl] niz placic 500-600 [a byly i czasy ze
~2.000] za nadrywarke CDRW i modlic sie by nie padla wczesniej niz po 4
latach, z czego ostatni rok widac ze zbliza sie koniec zycia napedu/

> czy poza plextorem istnieja inni producenci dostepni na naszym rynku i
> slynacy z niezawodnosci? domyslam sie, ze kazdy ma inne doswiadczenia
> (poprzednia nagrywarka CD LG sluzyla mi jakies 5 lat bez awarii!), ale
> moze istnieje jakis wzorzec solidnosci? co byscie polecili?

            To chyba tylko w Erze [i ewentualnie w Sevres]. ;)

A z calkiem porzadnych i do tego niedrogich obecnie mozna brac napedy Benqa
- DW1640, 1650 i 1655 jak ktos koniecznie chce to LS. Zreszta DW1640 to nic
innego niz Plextor PX-740. Plextor bral te OEMy i dawa swoje logo oraz
firmware przez co bylo sie odcietym od bardzo fajnego QSuite Benqa.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl