Re: Dlaczego twardziel sie grzeje?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 15:04:33 MET

latet napisał(a):
> Witam,
>
> Wykonuję własnie skanowanie powierzchni dysku
> przy pomocy HD Tune 2.52.
>
> Przeskanował ok. 20% i widze, że temp. dysku wzrosła
> już z 41 C do 46 C.
>
> Nie mogę zrozumieć dlaczego?
> Przecież jest to spokojne, liniowe skanowanie, głowica
> nie musi "latać", niczego nie słychać, a prędkośc obrotowa
> talerzy jest taka sama jak zawsze.
>
> Co więc go tak rozgrzewa? Samo czytanie danych?
>
> A w ogole to na czym polega takie saknowanie dysku?
> Po prostu program czyta jak leci dane, sektor po sektorze,
> [...]

Wg mnie program prowadzi fizyczny odczyt - bo wtedy mi się prędkośc
odczytu zgadza z tym co podaje specyfikacja i dysku i kontrolera. Wię c
zasuwa z odczytem i jak ma problem z odczytaniem to oznacza kwadracik
jako uszkodzony.

Coi do temperatury - podczas tak długiego odczytu cały dysk pracuje, to
takjak być kopiował kilkanaście GB. Wykorzystywanie dysku jest
praktycznie 100%

P.S. Programik wyczaiłem przegladając aukcje na allegro :D