Re: Migracja OS (WinXP) na większy dysk - klonowanie partycji systemowej itp.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 13:08:12 MET

Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości
news:dri9v2$aed$1@inews.gazeta.pl...

> Czy mozesz napisac jak to sie dokladniej robi spod BootIT NG?
>
> Tzn. tak:
>
> 1. mam 2 twardziele - 1 czysty, nowy, a na drugim jest
> odpowieni plik .img wczesniej przygotowany przy pomocy
> BootIT NG - i jest to partycja systemowa XP.

Po co ten obraz. Po prostu przekopiuj tę partycję z dysku na dysk. Ale
OK, to i tak bez znaczenia.

> 2. odpalam BootIT z CD, bo nie mam FDD
>
> 3. wybieram "Image / Restore"
> a) wskazuje plik zrodlowy, oraz docelowe miejsce
> na czystym dysku
> b) program kopiuje partycję, co trwa zaskakująco krótko :-)

Tzn. nie "kopiuje", ile odtwarza ze skompresowanego obrazu.

> Do tego momentu wszystko wiem i rozumiem -
> - ale co trzeba jeszcze dokładnie zrobić potem, aby z tak
> odtworzonej partycji odapić system (XP)?
> Które funkcje programu BootIT NG trzeba na koniec ręcznie odpalić?
> Zapewne trzeba uczynić tę partycję aktywną, to łatwe, ale co
> ponadto?

Zaznacz nowy dysk, wejdź w podgląd MBR (View MBR) i wykonaj kolejno
polecenia: Std MBR, Clear sig, Apply. I to już wszystko. Po wskazaniu
tego dysku jako bootującego w BIOS-ie system powinien był wystartować.

Pamiętaj, że teraz literkę C dostanie pierwsza partycja. Jeśli system
poprzednio stał na innej literce, to obecnie może się nie uruchomić.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/