Re: HD 2.5" WD6000UE Master/Slave

Autor: Silver Ghost <silver_ghost_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 26 Jan 2006 - 20:54:00 MET

On Thu, 26 Jan 2006 09:59:48 +0000 (UTC), Zbyszek <zgrzezly@op.pl>
wrote:

>Witam,
>
>1. mam taki dysk zamontowany w databanku DigiMate II -Plus, dysk jest nowy
>ale zachowuje sie troche dziwnie, po podlaczeniu przez USB do PC glowica
>stuka co kilkanascie sekund i wydaje szie jakby na chwile zwalnial obroty.
>Diagnostyka programem ze strony producdenta nie wykazala zadnych uszkodzen,
>dla odmiany podczas defragmentowania tego dysku nie ma zadnych stukow, dysk
>pracuje cicho i stabilne tak jak powinien.
>Czym to może byc spowodowane, macie jakies doswiadczenia ??

Prawdopodobnie port nie wyrabia sie pradowo. Sam mam WD Scorpio 60 GB
w kieszeni na USB i na jednym kompie chodzi OK, a sa takie na ktorych
objawy jak u Ciebie. Dysk chce wystartowac i sie wylacza. W momencie
jak podepne go do innego portu/kompa startuje OK.

Zasadniczo seria Scorpio jest jedna z mniej pradozernych, bo tylko
0,5A. Wazna rzecza jest tez dlugosc przewodu USB, najlepiej aby byl
mozliwie krotki, dodatkowa wtyczka zasilania tez mile widziana.

>2. W instrukcji data banku napisane jest zeby podpinac dysk ze zworkami
>ustawionymi na master. Dysk na 4 piny obok standardowych prawdopodobie
>odpowiedzialne za tryb master/slave ale ktory jest ktory nie jest nigdzie
>napisane ani narysowane. Strony www western digital tez milcza na ten
>temat.
>Ktos ma moze wiedze ktory pin jest ktory ??

Jak jest bez zworek to ustawienie Master, jak odnajde manuala to
sprecyzuje.

Pozdrawiam
.

--
Silver Ghost
// Doswiadczenie zmienia sie proporcjonalnie