Uszkodzona sieciowka uniemozliwia rozruch

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Wed 25 Jan 2006 - 13:59:48 MET

Miałem ostatnio do czynienia z dość ciekawą sytuacją. Dorwałem uszkodzoną w
nietypowy sposób płytę główną. Złożony w oparciu o nią komputer wyłączał się
na ekranie POST-u, jeszcze przed wyszukaniem urządzeń IDE. Co ciekawe po
zresetowaniu zworką CMOS-u nie pojawiał się komunikat o skasowaniu ustawień,
zamiast niego wyskakiwało standardowe "press DEL...". Pomyślałem, że zmiana
BIOS-u pomoże. Wgrałem (oczywiście korzystając z innej płyty) z ciekawości
bios do wersji tej płyty bez karty sieciowej i... co ciekawe komputer
ruszył, nie ma z nim żadnych problemów. Wgrałem jeszcze raz bios z
sieciówką - znów ta sama sytuacja, wyłączanie na kilka sekund po starcie.

Nie, nie chcę o nic spytać - dzielę się po prostu dość ciekawym
doświadczeniem.

k,