HDD Samsung: Automatic Acoustic Management

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 21:59:41 MET

Witam,

Mam kilka dyskow Samsunga i po sciągnięciu narzędzia
HUTIL.EXE zorientowałem się :-) że mogę im włączać
i wyłączać Automatic Acoustic Management.

Z moich prostych testów "na szybko" wynika, że włączenie
tego (tryb Silent) nie zmniejsza szybkości obrotowej talerzy,
ani transferów liniowych, natomiast wpływa na czas dostępu,
czyli zapewne na szybkość ruchów ramienia głowicy.
Testy pokazały wzrost z 13,2 ms do 15,3 ms (srednio).
Natomiast zmniejszenie hałasu ocenilbym jako mało istotne
(ale to zależy od zamocowania dysku).

No i nie wiem, czy tego uzywać, czy nie?
Jakie macie zdanie na ten temat?

Jakie są korzysci i wady? Moze np. wpływ na grzanie się
dyku i jego żywotność?

Dzięki,

latet