Re: Wymiana HDD przyśpieszy działanie komputera?

Autor: ToMasz <witu_at_polbox.KOM>
Data: Sun 22 Jan 2006 - 22:07:38 MET

KILu wrote:

> Jest szansa, że dostanie, szczególnie, jeśli zostawisz ten drugi dysk
> i część często używanych danych będziesz przechowywał na nim, na
> oddzielnej partycji. System i programy oddzielnie, swap oddzielnie,
> temp, pliki poczty itp. oddzielnie...

nie na oddzielnej partycji tylko na oddzielnym dysku! zakłądając ze
uruchamiasz jakis program który potrzebuje korzystac ze swapa, głowica dysku
raz obsługuje dane programu raz swapa. w takim przypadku korzystniej jest
miej swapa na innym dysku.

Ta sama ilosc danych jest rozkładana na dwa fizyczne dyski, a ponaddto niema
strat czasu na "przełączanie" dysku pomiedzy programy.
Ciezko to w teorii opisac. co do kopiowania, jak osiagniesz 15 sekund dla
obrazu płyty CD to masz dobrze. To jest jakies 40 - 50 mega na sekunde.
Pomysl ze fizycznym ograniczeniem interfejsu jest 133!
ToMasz
PS. koszty. ja wybralem niestandardowe rozwiazanie. kupiłem za 100zł
kontroler +2x9gb ibm scsi. czas dostępu 8ms, transfer 20, 25 normanie,
prawie 50 w softraidzie0 na linuksie.
W windzie zrobiłem tak, system na jednym dysku, swap+ obrazy płyt na
drugim( komp dla dziecka, do starych gier) smiga to bardzo ładnie. mimo to,
ze sam komp to zabytek, którego płyta główna nie chciała zobaczyc dysku
(całego)120gb.....