Za male napiecie dla wentylatorka --> brak krecenia sie --> czy to grozne?

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Tue 17 Jan 2006 - 12:12:57 MET

Witam,

Przy pomocy tego urządzenia:
http://www.hipermax.pl/product_info.php?cPath=86_45&products_id=596
podłączałem wiatraczki 12V do napięcia 5 V.
Czy to normalne, że przy obniżonym napięciu czasami one
wcale nie ruszają? (czasem ruszają).

Np. to:
ma dwa wiatraczki, z których jeden kręci sie przy 5V,
a drugi stoi w miejscu. Przy 12V pracują oczywiście oba.

Nie mam do urządzenia pretensji, że nie pracuje poza swoją specyfikacją,
ale mam pytanie:
czy sytuacja w której taki wiatrak przy 5V stoi, jest bezpieczna?
Czy przez to że stoi, nie dojdzie do jakiegoś... nie wiem, przepalenia,
przegrzania się układów jego silniczka, albo zwarcia?

Dziękuję.

latet