Temperatura dysku SATA - jak ją odczytać?

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Fri 13 Jan 2006 - 22:33:14 MET

Witam,

Mam problem z odczytem temp. dysku SATA
(Samsung 250 GB).

Uzywam programow DTemp oraz Everest 2.20,
ale problem dotyczy obu jednakowo.

Jesli odpalę system (XP) z dysku PATA, a dysk SATA jest
jako drugi, to jego temp. (i inne dane SMART) jest widoczna.

Natomiast jesli odpalam system z dysku SATA, to w.w.
programy w ogóle go nie widzą. Widzą tylko dysk PATA,
który wtedy jest jako drugi.

Może jest jakieś inne narzędzie?
BTW:
Przy okazji przydałaby się w nim emulacja diody,
bo mam dysk SATA podlaczony do kontrolera na PCI i nic mi nie mruga.

Dzieki,

latet