Rozkalibrowana nagrywarka?

Autor: Maciek <Maciek_at_wp.pl>
Data: Fri 13 Jan 2006 - 21:01:42 MET

Dziwna sprawa. Kupilem nagrywarke DVD Sony z funkcją LightScribe.
Zainstalowałem najnowsze sterowniki dla Win XP ze strony www.lightscribe.com
i ściągnąłem z niej program SureThing do tworzenia etykiet.

Zaprojektowałem etykietę zajmującą całą powierzchnię płyty (wstawiłem
jpeg-a) i nagrałem ją na płycie CD-R Verbatim.
Potem nagrałem drugą i trzecią kopię na takich samych płytach.
Trzecia kopia wyraźnie różni się od pierwszej, to znaczy są na niej wyraźnie
widoczne okręgi, po których szedł laser wypalający etykietę.
Wiem, że to właśnie tak działa, ale na pierwszych dwóch płytach, które
nagrałem, są one bardzo ściśle ułożone i praktycznie niedostrzegalne.
Natomiast na trzeciej kopii "ścieżki" są jakby szersze i tak na oko co ósma
jest jaśniejsza od pozostałych.

Jaka może być tego przyczyna?
Wszystkie etykiety wypalałem ustawiając w programie taką samą jakość
wypalania: Best