Re: Padła płyta główna??

Autor: Arek Wołowicz <wolek_at_CIACHepf.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 10:04:17 MET

Witam.
Krzysiek napisał(a):
> Witam,
> Kupilem dzis dla kolezanki procek Athlon 1GHz. Jako ze w domu mam Durona
[ciach]
> tym ze wykrywa dyski. Po ponownym resecie biosu wyskoczylo okno że suma
> kontrolna bios jest nieprawidlowa, kliknalem wiec aby skorzystal z DualBios,

Sprawdź kości pamięci, błąd typowy przy uszkodzeniach pamięci (przy
uruchamianiu obliczana jest suma kontrolna biosu, jeśli obliczenia
trafią w uszkodzone komórki pamięci to nie będzie prawidłowa).

> Co sie stalo? Mam wrazenie ze BIOS polecial, ale od czego jest w koncu w
> Gigabyte DualBios??
> Co moglobyc przyczyna? Plyta glowna Gigabyte GA-7VTXE+. Siedze nad tym kilka
> godzin i jestem juz zrezygnowany, googlalem, ale nic nie znalazlem. Jakies
> pomysly?

Podstawowy błąd - ustawiałeś częstotliwość szyny w setupie, nie zworkami
czy przełącznikami jak w instrukcji stoi. Możliwe że jakiś element nie
przeżył tych zmian - prawdopodobnie pamięć.

Pozdrawiam,
Arek.

--
[ Arkadiusz Wołowicz      ]