Re: Chłodzenie dysku radiatorem

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 14:38:39 MET

Dnia Thu, 15 Dec 2005 07:45:11 +0100, Banderas napisał(a):

> Radiator w nim jest długi i niski stąd wydaje mi się, że będzie się idealnie
> nadawał do chłodzenia dysku. A w ostateczności można nawet do niego
> bezproblemowo podłączyć wiatraczek standardowy z PII. Problem rodzi się przy
> montowaniu takiego radiatora. Jak go przykleić i dodatkowo zachować
> przewodność temperaturową pomiędzy radiatorem a dyskiem? Oprócz tego
> radiator mimo swej długości nie odpowiada dokładnie kształtowi dysku więc,
> czy aby mu to nie zaszkodzi?

Ma to sens, ale tylko w przypadku gdy zastosujesz jakieś dmuchanie na
radiator. Ja tak kiedyś miałem i temp. znacznie się obniżyła. Nie
usuwałem nalepek z dysku, bo temperatura spadła z 50 do 30 stopni.
Potem musiałem usunąć radiatory i zostawiłem sam wentylator 80mm
puszczony na 5V. Temeratury dysków nigdy nie przekraczają 40 stopni,
więc jest bardzo dobrze i cicho.