Re: Radeony jak wino - im starsze tym lepsze?

Autor: Piotr Wolski <volus_at_no_spam.post.pl>
Data: Wed 31 Aug 2005 - 12:05:31 MET DST

> Jednak moje główne pytanie dotyczy wyjścia TV. Serie 8500/9100 mają
> do tego osobny układ Ati Rage Theater i są bardzo chwalone za jakość
> obrazu na TV. Nowe Radeony już tego układu nie posiadają, czy w związku
> z tym widać pogorszenie jakości obrazu TV? Załóżmy, że mowa o firmowych
> kartach, np. Gigabyte.

Właśnie to jest różnica pomiędzy 9100 a 8500 ta pierwsza ma pojedynczy RAMDAC co przekłada sie na jakość na wyjściu TV, poza tym różnie jest z taktowaniem 8500 (250/250) 8500 pro (275/275), 9100 (różne wariacje np mój Shappire 240/230) ale sie nieźle kręcą (mój spokojnie do poziomu 8500 pro, ale skoku wydajności nie widać) i można z nich zdjąć wentylator - ja ze swojego zdjąłem a radiatorek zastąpiłem jakimś starym ale większym.

> I jeszcze jedno. Wszystkie 8500/9100 jakie widziałem mają chłodzenie
> za pomocą wiatraka, a w opiniach można o nich przeczytać "zabójcy
> zasilaczy no-name" ze względu na duży pobór mocy. Natomiast nowe
> układy 9550 są chłodzone główne pasywnie - czy tutaj pobór mocy
> jest znacząco mniejszy?
Nie wiem jak z nowymi ale z mojego odpadł przyklejony radiator (z głosnym hukiem) i nic sie nie stało! Chodził (b. krótko 10 -15 s) bez radiatora. po ponownym przyklejeniu chodzi do dziś tzn. rok czasu.
Więc nie sądzę żeby miały aż taki duży pobór mocy, bardzo sie nie grzeje.
pozdrawiam
Volus