Re: SSE3

Autor: Szymon <szymon_at_onet.pl>
Data: Mon 29 Aug 2005 - 17:07:14 MET DST

> Raczej nieprędko albo nigdy z prostego powodu - AMD podstawkę S939 uważa
> za
> podstawkę do procesorów wydajnościowych, na nią są wszystkie szybkie A64.

No, tyle ze chodza juz sluchy o nowym chipsecie. Moze sie okaze, ze 939 za
dwa miechy bedzie sla tanich procy, a dla wydajnosciowych zrobia nowa... Wez
moj przyklad. Na poczatku 2004 r na rynku amd krolowal socket A, nikt nawet
nie slyszal chyba o innym. Co prawda amd zaprezentowalo athlona64, ale ani
widu ani slychu po nim w naszej ojczyznie nie bylo. Ze akurat w lipcu
kupowalem kompa, kupilem socket A. Do tego Athlona 2600+, szybki dysk
Maxtora ATA 1300, i nowiuskiego GF6800 AGP. W niedlugim czasie okazalo sie
ze proce amd sa takze na nowy s754, dyski zaczynaja miec SATA a grafika
dostala jako opcje zlacze PCI-E.

Moj blad polegal na tym ze nie poczekalem dwu miesiecy. Oczywiscie nie bylo
zle - do dzisiaj wszystko chodzi ok. Po drodze ostroznie kupilem porzadny
ram (PC3200 na zapas) i nagrywarke DVD+/-R (coby sie nie narazic na szwank
jak jeden format wygra). W niedlugim czasie okazalo sie ze proce amd kupuje
sie juz na s754, dyski juz wszedzie sa SATA a grafika na PCI-E. Ram nadal
mam na zapas, bo nie ma co wymieniac proca, a DVD nagrywa takie plyty jakie
mi sie akurat uda lepiej kupic.

W miedzyczasie najlepsze proce amd sa juz na s939, dyski dostaja SATA II, a
dopalacze grafiki juz sie montuje po 2 zeby bylo lepiej.

Smaczku dodaje fakt ze warto by zmienic grafike na GF7800, mainboard na
nForce4, a proca na A64 X2. Dysk moze zostac ATA i bez kolejkowania. Ram i
DVD+/-R tez, tylko po co mi wydawac 5k zlociszy na coroczna modernizacje PC?

Ja na serio zastanawiam sie nad Applem i Playstation. Wydam 5000k zlotych.
Moja puszke sprzedam (dzieki bogu jeszcze troche warta) i kupie PS2. Jeszcze
mi zostanie na PS3 na przyszly rok jak schowam do skarpety. DVD Shrinka mi
tylko by brakowalo...

oMULEc