Re: win98 i złe wykrywanie pojemności dysku

Autor: Tommy01 <tom100_at_konto.pl>
Data: Fri 26 Aug 2005 - 16:25:54 MET DST

> Tak, pisałeś że wykrywa prawidłowo przy pierwszym uruchomieniu, ale po
> restarcie wykazuje ~2 GB.

Bios zawsze wykrywał ~2GB , dopiero po uruchmieniu opcji auto detect disc
czy coś takiego wtedy wykrywał prawidłowo. Natomiast po ponownym
uruchmieniu/restarcie kompa bios znowu swoje ~2GB :(
Mam nadzieję, że teraz dobrze wytłumaczyłem bo poprzednio trochę zamotałem
chyba.

Ogólnie problem rozwiązałem :) Tak jak przypuszczałem windows nie widział
drugiej partycji ponieważ nie była utworzona. Sprawdziłem w ten sposób
(pewnie informatycy zrobili by to sto razy szybciej i lepiej ale ja inaczej
nie umiałem ;) Podłączyłem dysk do nowszego kompa (ten z którego to piszę) i
zainstalowałem win xp. Podczas instalacji można kasować i tworzyć partycje,
i była tylko jedna partycja 1,96GB utworzona, natomiast pozostałe miejsce
było nie podzielone na partycje. Po utworzeniu partycji i sformatowaniu
dysku wszystko działa jak należy :)

Dziękuję za zainteresowanie i wszelką pomoc.
Pozdrawiam Tommy01
www.usmiechnieta.republika.pl