Re: Ostrożne próby OC

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Thu 25 Aug 2005 - 17:30:40 MET DST

Misiek napisał(a):

> Najpierw trzeba cos wyjasnic:
> 1) Pamieci masz DDR-400 czy DDR-333?
> 2) Jesli nie podnosisz napiecia na pamieciach i nie zmieniasz Timingów to
> nic RAMowi nie grozi chyba ze krecisz FSB powyzej nominalnej wartosci
> (patrz punkt 1)

O sprzęcie pisałem w pierwszym poście - pamięci to DDR-333.
Standardowe ustawienia - FSB 166, mnożnik procesora x10, pamięć 333
Po przekręceniu - FSB 200, mnożnik x10, pamięć automatycznie musi być 400...

> 3) Niestabilny procek (nawet taki ktory sypie po 6h) jest niebezpiecvzny
> dla sprzetu, np. dla plyty glownej no i RAMu o ktory sui emartwisz. Wiec
> albo OC i stabilna praca albo daj spokoj z OC.

Rozumiem, dziękuję za pouczenie.

> NIe ma sie czego bac zwiekszajac napiecie na rdzeniu procesora, trzeba
> tylko uwazac zeby nie przesadzic. Poszukaj na necie informacji o tym, kto
> na jakim napieciu puszczal Twoj model procesora oraz jakis informacji na
> temat granicznego napiecia na Twoim modelu CPU.

Poszukam, jeszcze się odezwę.

W dalszym ciągu nie zostało rozstrzygnięte - czy restarty były
spowodowane za niskim napięciem (wniosek- trzeba je ostroznie
zwiekszyc), czy tez zostaly spowodowane przez pamiec (wniosek - FSB
nalezy zostawić na 166, a kręcić samym tylko mnożnikiem) ?

--
Yakhub