problem z wyświetlanym obrazem - proszę o pomoc!

Autor: Red Scorpion <adristan_at_icpnet.pl>
Data: Wed 24 Aug 2005 - 20:29:14 MET DST

Witam
Coś mi się chrzani z komputerem i w Was jedyna nadzieja. Sprzęt to Athlon
XP1800+ na płycie Gigabyte GA-7VAX i karta Radeon 9700 PRO. Sprzęt przez
ostatnie lata działał bezawaryjnie.

Problem pojawił się kilka dni temu, kiedy nagle na ekranie podczas pracy w
Wordzie pojawiły mi się żółte, pionowe pasy. Ruchy myszą powodowały, że
wskaźnik ciągnął za sobą żółte ślady. Po restarcie komputera było ok.

Dziś wróciło to samo, lecz obawiam się, że to nic związanego z Windows, gdyż
np. kiedy komputer startuje, to już podczas liczenia pamięci i tej tabelki z
konfiguracją na ekranie pojawiła mi się mozaika z zielonych kropek. Nie
zawsze tak jest, ale np jak przed kilkoma minutami wszedłem do biosu, to
między menusami biosu pojawiły mi się takie dosowe zera i inne znaczki.

Wyjąłem kartę, przedmuchałem slot AGP i samą kartę. Zauważyłem jednak
jeszcze coś - mały wentylator na płycie głównej, z napisem Gigabyte AGPx8
strasznie wyje (wcześniej słyszałem to wycie, ale myślałem że to wentylator
dodatkowy z obudowy i nie zwracałem na to uwagi). Wentylatorek oczywiście
pracuje, ale czy to możliwe, np że grzeje się ten chipset i powoduje
wyświetlanie takich śmieci?

Zaznaczam też, że komp (np w grach korzystających z 3D itp) nie wiesza się,
występują wyłącznie te rozmaite mozaiki psujące kolory.

Jakieś sugestie? Może spotkaliście się z czymś podobnym?
Dzięki, bo to bardzo mnie niepokoi.