Re: ABIT BX133-RAID delikatny problem

Autor: akohoro <akohoro_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 18 Aug 2005 - 20:29:54 MET DST

Jasio wrote:
> MOże kwestia sterowników HP370, może sprawdź pod jakimś linuksem
> livecd/dvd jak Ci chodzi dysk.
>
> Pozdrowienia

Problem polega na tym że wersja biosu kontrolera RAID musi być dostosowana
do wersji biosu płyty głownej.Inaczej mogą być problemy w przypadku
uruchomioenia systemu RAID również powstają ,gdy dyskami są "Barkudy" .
W twoim przypadku Kontroler Raid nie pracuje i do tego kontroler HP370 nie
ma nic,no chyba ,że źle to opisałeś.mając dwa dyski możesz pracować co
najwyżej w systemie RAID 0 .Szybkie dyski będą gorzej pracować na ATA 100
niż na ATA 133.Te dwa złącza wolne w zasadzie wykorzustuje się do nagrywarki
lub DVD,a jeżeli tam są takie urządzenia podłaczone to w żadnym przypadku
nie wolno podłaczać tam dysków,tak jak CD czy nagrywarki nie wolno podłaczać
do ATA 133.
To wystko jest wyjaśnione w instrukcji obsługi płyty ABIT BX133 RAID.Zerknij
tutaj:
http://www2.abit.com.tw/page/pl/download/download_bios_detail.php?pFILE_TYPE=Bios&pMAIN_TYPE=Motherboard&pTITLE_ON_SCREEN=BX133-RAID&pSOCKET_TYPE=Socket%20370
Moja płta to właśnie Abit BX 133 Raid
Akohoro