Re: Ile wyciskacie z DDR'ów?

Autor: Szymon Wróblewski <simon_at_bmj.pl>
Data: Thu 18 Aug 2005 - 19:57:33 MET DST

> Chodzi mi o ko¶ci DDR400 3200, moje Hynix'y za chiny ludowe nie chc±
> pracowaæ na szynie 230MHz.
> Zwiekszalem im napiecie ustawialem najwieksze wartosci Cl i nic. magiczna
> bariera i koniec.
> Musze wlaczyc podzielnik 5/6 dla pamieci bo sam proc jedzie sobie
> spokojnie
> do 270MHz i milaby ochote jeszcze pewnie ze 20 do przodu.
> TwinMosy mia³y podobnie czy sa jakies kostki, ktore beda sobie pracowaæ
> np.
> na 260 czy 270 MHz?
Przy Athlonach s754 i s939 kręcenie pamięci do wysokich megahercow nie ma
sensu.
Ustaw dzielniki tak by przy najwyzszej możliwej dla proca częstotliwości
otrzymać najlepsze timingi. Poczytaj:
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=240 oraz
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=177&action=all. 230 to raczej malo
nawet dla tych nowszych Hynixów. U mnie dzialaja na 255MHz. Twoje problemy
wynikaja raczej ze złych ustawień mnożników HT i dzielników pamięci.
Dodatkowo jesteś narażony na bugi płyt Gigabyta: niektóre modele biosów
ustawiaja na sztywno mnożnik HT oraz jedno z ustawień (niestety ustawienie
to jest domyślnie tak zadane) "CPU Spread Spectrum" odblokowuje
częstotliwość magistrali PCI, dla owych 230 bedzie to juz ok 38MHz więc
sporo. Dodatkowo przeglądnij inne artykuły na www.egielda.com.pl i czytaj
z uwagą to świetny serwis.

--
Pozdrawiam