Re: Amstrad do PC

Autor: Wlodzimierz Wojtiuk <_at_wp.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 21:09:11 MET DST

Uzytkownik "taki" <jakisemail@wp.com.pl.eu.edu> napisal w wiadomosci
news:ddl0ks$3cp$1@news.onet.pl...
> Witam!
> Mam taki problem troche nietypowy. Otoz jest do
> przetransferowania sporo plikow z Amstrada PCW9512 (?)
> jak na zdjeciu:
> http://www.web8bits.com/Marcas/Amstrad/Graficos/PCW9512.jpg
> Ten komputer obsluguje te dziwne amstradowe dyskietki 3 calowe (?).
> W jaki sposob moglbym przegrac pliki z tego kompa na PC aby pozniej
> to wydrukowac ?
> Jakis kabelek moze ? Czy tez moze da sie podlaczyc do tego normalna
> stacje dyskietek i czy ten Amstrad ja obsluzy ?

powinien bo stacje sa w standacie shugart;
http://www.hermannseib.com/english/synths/ppg/wtfloppy.htm
ale problem lezy w odmiennym formatowaniu CP/M i MS-DOS
nalezaloby skorzystac z tego;
http://genesis8.free.fr/frontend/emu-uti.php

Tak wiec najlepszym rozwiazaniem wydaje sie transmisja po RS-ie
http://www.ncus.org.uk/fjan00.htm
http://www.cs.uu.nl/wais/html/na-dir/amstrad8bit-faq.html sekcja B.4

>Sprawa dosc pilna bo
> czlowiek napisal ksiazke i nie moze jej wydrukowac, a dostac nowa
> (dzialajaca) drukarke do AMstrada to nie lada sztuka...
Chyba lepiej, aby bylo to na PC (drukarnie czy wydawnictwa przyjmuja jeszcze
maszynopisy ?)

Jezeli powyzsze nie pomoze, to dysponuje artykulami w j. polskim na ten
temat
ale na skanowanie trzeba mnie namówic ;)

Wlodek