Re: Wentyle do obudowy

Autor: Darek <slomadar_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 15:26:42 MET DST

> Tego nie wiem ale Akasa amber trzymana w rece jest bardzo cicha. Po
> wkreceniu w obudowe chifteca jest strasznie glosna przy 12V. Dzieje sie
> tak poprzez kiepskie maskownice. Jest to zwykla nawiercona blacha zamiast
> ladny grilek. Takze obojetnie co cichego kupisz to na 12V bedziesz raczej
> zawiedziony :(

Generalnie mój zasilacz BeQuiet 470 P5 BL ma osobną linie do zasilania 6
wentylatoów linia ta jest sterowana przez temp w zasilaczu i podaje na
wstępie 5V. AC TC pro niestety nie wystartowały na tym napięciu dlatego
szukam jakiegoś sensownego rozwiązania problemu z wentylami które pójdą od 5
V.
wydaje mi się ze jak wstawię wentylki pracujące na 5V to mimo wszystko bedą
ciche wiadomo ich wydatek spadnie ale montując 5szt 92x92 i 1szt 120x120 to
rczej buda powinna być dobrze przewietrzona i nie powinno być hałasu
Dodam ze w chwili obecnej na prcku chodzi Zalman CNPS7700-Cu i to na
1000RPM jest niesłyszalny a temp w idle to 38 -40 st stres dochodzi do 55 St
C więc nie potzrebuję super wydajnych i hałaśliwych wentyli chodzi mi o to
zeby po wyłączeniu kompa te wentylki wydmuchały gorące powietrze na
zewnątrz (w BeQuiecie ta linia na wentyle pracuje jeszcze przez 180 sek. po
wyłączeniu kompa) Jedyny problem mam z dyskami ale myślę ze po zamontowaniu
ich w sankach Chiefa w odległościach co drugi to też mi rozwiąze problem
Dyski Sata 160 GB 1x maxtor (do 50stC) i 2 x WD 1600SD ten chłodniejszy w
granicach 35 do 40.

pozdrawiam Darek
a pytanko chce ustawić wszystkie wentyle na wyciąganie ponieważ obudowa jest
mocno dziurawa czy to dobry pomysł?