Dell PowerEdge SC420 (serwer) i "trywialny" problem z wiatraczkiem

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 05:22:46 MET DST

Naprawiam tu gostkowi serwer Della i mam mały kłopot...
Gostek nie ma już niestety serwisu gwarancyjnego Della :-(
Padł mu oryginalny wiatrak na procesorze P4 (Celeron)
i poszedł sobie do sklepu i kupił jakiś inny, który pasuje niby
mechanicznie, ale kabelek ma inny... nie pasuje do mb Della.

Oryginalne gniazdko na płycie głównej jest wąskie i ma
4 piny. Nowy wiatrak który gostek kupił ma wtyczkę do
zasilacza plus "ogonek" z wyłącznikiem na kabelku...
Oprócz tego wtyczka idąca do zasilacza komputerowego
rozwidla się i jeden przewód idzie do małej, 3-pinowej
typowej wtyczki (w której jest jedynym drutem) - domyślam
się, że to ma funkcjonować jako sygnał czujnika obrotów...
Ale niestety ta mała 3-pinowa wtyczka (na mój gust całkiem
standardowa znana od dawna) nie pasuje do płyty głównej Della,
która ma tą dziwną, 4-pinową wtyczkę czarną.

Czy ktoś ma doświadczenie z tymi serwerami Della ?
Czy znacie może funkcję tych 4 wyprowadzeń w gniazdku ?
Jaki jest sposób adaptacji wiatraka 3-pinowego do
4-pinowego gniazda na płycie głównej ?