Re: Soltek SL-75 DRV-C <-> cpu, pamięć - jakie?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 06 Aug 2005 - 22:19:03 MET DST

Użytkownik "fv" <fake@cybax.com> napisał w wiadomości
news:slt1dd-4j.ln@fastviper.viper.lan...

> Witajcie!
> Dawno temu, gdy kupowałem swoją płytę i procesor nie poradziłem się Was,
> co najlepiej kupić. I to był błąd, bo mam niekręcący się XP Thoughbred A.
> Nadszedł czas na zmiany - mój sprzęt będzie musiał unieść eclipse sdk
> oraz sprawniej pracować pod KDE. Są to niestety środowiska
> przewyższające wymaganiami wiele gier :(
>
> Dlatego też minimum co muszę zrobić, to dojść do 768MB RAM. I tu
> pierwszy problem: płyta jest na czipie KT333. Jak sobie da radę z
> [...]

Na 99% będzie działać bezproblemowo (oczywiście jeśli nie namieszasz w
biosie)

> Czy nie mądrzej byłoby kupić po prostu jedną kość 1024MB?

Można. Zalezy od wymagań owych programów

> Zasilacz uniesie nawet 2x1GB, to Enlight.

Pamięci niewiele żrą prądu.

> Czy dowolną kość PC3200 można
> włożyć w płytę z czipem KT333?

j/w. Na 99% tak

> Druga sprawa to procesor. W swojej broszurze
> http://www.soltek.de/soltek/FAQ/CPU_list/Soltek-K7_CPU_Support_List.pdf
> Soltek na temat interesujących mnie Athlonów Barton stwierdza: "333MHz
> tested, but no guarantee"

Jeśli to KT333CF to ma natywne wsparcie dla FSB 333 i dzielniki magistral
1/5 i 2/5. Jak zwykły KT333 to nawet jak ruszy to PCI i AGP będą mocno
podkręcone.

> ( Wkładał ktoś Bartona w tą płytę? Pytam o
> praktykę, bo będę kupował na allegro i nie chcę wsypy.

Zmień płytę na KT400/KT600/nF2

> Trzecia sprawa o którą chciałem zapytać:
> a) może ktoś wie co oznaczają wyróżnione na żółto wiersze w tym pdf? :)

Pewnie gdzieś na stronie Solteka (może w FAQ) jest napisane

> b) Ta płyta ma max mnożnik 12.5 i max fsb 166MHz (tzn. ma więcej, ale
> min mnożnik pci 1/5). Czy Durony Applebred mają ustawialny z płyty
> mnożnik?

Większość nie

> Ustawiłbym 11x166 (dla 1.8) i byłoby git. Da się? Jak się
> zachowa ta płyta po włożeniu CPU z zablokowanym mnożnikiem? CPU oleje
> ustawienia płyty?

Pomyśl

> Bo wątpię żeby poszedł na 13.5x166 ;-)

A ja jestem pewien. Chyba że jesteś lamerem. Duron 1800 spokojnie idzie na
2250 na płycie Asrocka (czyli napięcie podbijane o max 10%)

> Zejście na 133MHz nie wchodzi absolutnie w grę. Kwestie pamięci są dla
> mnie dużo ważniejsze niż CPU, bo w końcu 1700+ to cherlak nie jest.

Kwestie wielkości cache L2 są ważniejsze od częstotliwości magistrali. A
widze że rozpatrujesz i Bartona (512kB L2) i Durona (64kB L2)