Re: czym rodziielic nalepiej sygnal sieciowy z AsterCity?

Autor: aidahow <aidahow_at_op.pl>
Data: Sat 06 Aug 2005 - 11:40:18 MET DST

Użytkownik "Jacek Cybulski" <cyba@pro.onet.pl> napisał w wiadomości

> Aster dal mi jedną wtyczkę z siecią a ja chcialbym by pracowaly na tym
> niezaleznie od siebie dwa komputery.

Jeżeli Twój provider nie przypisał łącza dla danego adresu mac karty
sieciowej to jak najbardziej jest to możliwe stosując zewnętrzny router
(razem ze switchem), albo osobno router i switch. Mac adres to sprzętowy
adres karty sieciowej, którego nie da się zmienić (choć gdzieś czytałem, że
w niektórych kartach sieciowych to możliwe). Natomiast jeśli provider
przypisał mac adres to wtedy za router może robic komputer z tą sieciówką na
którą jest przypisane łączę.

W skrócie, potrzebujesz router (obojętnie czy będzie robił za router
komputer postawiony z maskarada na linuksie czy freesco albo pod win.. czego
nie polecam ;) oraz koncentratora - huba lub switcha któy z routera będzie
rozdzielał na dwa komputery.

--
- pozdrawiam! a i d a h o w | e-mail aidahow@op.pl | gg 5738046
- ABIT A8N ULTRA | AMD ATHLON64 3000+ @ 3500+ VENICE QVC-100CU+