Re: GA-K8N nForce 4 Ultra-SLI + Athlon64 3000 - Podkręcanie

Autor: Uwencjusz <uwencjusz_82_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 08:49:08 MET DST

> Przecież na potencjometrze masz taki kołeczek - przekręć go maksymalnie w
> lewo i będzie ~1600 Rpm.

Jest koleczek, ale on nie dziala!
Obroty mam na 2250RPM - byc moze sa to ustawienia defaultowe

> Naciśnij w biosie Ctrl+F1 i wejdź do zakładki Advanced chipset features i
> znajdziesz stosowną opcję.

  Ale gafa. Jakos tak glupio wyszlo

CPU Frequency z nominalnego 200 MHz zwiekszalem co 20 MHz. Doszedłem do 280MHz
 co daje 2,5 GHz. (Przy takiej czestotliwosi w stresie temp. proca - 36C)
Przy zwiekszeniu o kolejne 20 do 300MHz system sie wiesza - jest tylko
mozliwosc na starcie wejsc do biosu.
   Czy to oznacza koniec podkrecania?

 Po podkreceniu z 1,8 GHz na 2,5 GHz w 3dMarkach nie ma zadnych wiekszych
zmian. Wzrost o ok 1%. Wiem ze to jest program testujacy przede wszystkim
karty graficzne, ale przy zwiekszeniu czestotliwosci procka o 700MHz
spodziewalem sie jakiegos znacznie lepszego wyniku.
  Natomiast w innych aplikacjach testujacych np SiSoft Sandra, MegaBench itp
zwiekszenie wydajnosci nawet mnie cieszy. :)