Problem z wykrywaniem CD-ROM na plycie Abit BX133-Raid

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 00:48:26 MET DST

Jak w temacie... Sutuacja wyglada tak, ze CD-ROM jest wykrywany przez
BIOS podczas inicjalizacji urzadzen IDE natomiast nie widac go spod
Windows (jest zainstalowany 98 SE na komputerze). Po odpaleniu DOS-a z
dyskietki tez nie jest wykrywany naped CD-ROM. :( Byc moze to kwestia
ustawien BIOS-u lub kontrolera RAID ale nie wiem jak ma byc na dobra
sprawe. Byc moze brak jakichs sterownikow (ale jakich - skoro CD-ROM to
jedno z bardziej podstawowych urzadzen wiec dziwne ze go nie mozna
wykryc spod DOS-a???).
Pomozcie bardzo prosze naprawde jest problem. Dodam tylko ze CD-ROM jest
nowy i sprawdzony, poza tym byl rozpoznawany w windows zanim nie zostal
przeinstalowany (i tak okrezna droga najpierw zrzucajac instalke na
jedna z partycji bo cedek i wtedy nie byl wykrywany w DOS-ie wiec nici z
bootowania z plyty).
Pomozcie. Jesli NTG to wybaczcie i zaproponujcie mi na jakiej
ewentualnie mozna by bylo szukac wsparcia?

Pozdrwaiam. OMSON