Re: Nowy kompek do 1000 zl

Autor: strOOs <stroos83-cutitforwriting-_at_go2.pl>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 19:42:44 MET DST

Użytkownik "Blesso" <blesso[no spam]@wp.pl> napisał w wiadomości
news:dcoa7s$mk8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Co do zintegrowanego ukladu graf. to jak ktos widzial co sie dzieje z taka
> grafa po 2 -3 latach to wie (mam w pracy kompa ktorego obraz doslownie "
> plywa" na zintegrowanej grafie")
> do tego jakosc obrazu z Ati jest przewaznie lepsza nicz z tanich kart na
> nvidia (czy np zintegrowanym intelu lub sisie) ,plusem rowniez jest to ze
> jest bezglosna w porowaniu np do niektorych kart z 9600.

Glosnosc wbudowanego ukladu jest jednak najmniejsza. A poza tym nie uwierze,
ze kazda wbudowana grafa sie tak sypie, testowalem ostatnio 5letnia plyte z
taka grafika i obraz byl jak brzytwa. Jak dla mnie jesli czlowiek nie gra to
wystarczy mu wbudowana - a 250zl na cos innego mozna wydac.

> Pamiec RAM to obok zasilacza jeden z bardziej problematycznych elementow
> kompa. Zaoszczedzic na no-name mozna 20-30 zl ale wielkiej pewnosci nie
> moza
> ze pociagnie dluzej lub ze nie bedzie klopotow z komatybilnoscia (a
> chociazby z n-force- w przyszlosci)

Ale takze nie ma podstaw zeby myslec ze pociagnie mniej. W koncu 3/4 pamieci
to i tak te same fabryki, a inne naklejki.

> oczywuiiscie 512 MB lepsze niz 256 ale wg mnie pewniejszy 256 MB
> Twinmosa
> lub Goodrama(wieczysta gwarancja) niz 512 made in Psim Gorny.

A ja uwazam, ze nie. Lepsze pamieci uzywa sie do OC glownie - ja mam w
kompie 2 rozne jakichs nieznanych firm i nie bylo z nimi nigdy problemu.
512MB to dzis podstawa, szczegolnie, ze w opisie byl Corel.

> 8MB czy 2 MB chache dysku ? do takich zastosowan jakie chce miec Gupik to
> jasne ze 2. Po pierwsze tanszy,po drugie zadnego konkretnego zysku nie ma
> na
> pracy kompa w tych zastosowaniach, a po trzecie dyski z 8 MB sa przewaznie
> glosniejsze niz te z 2 MB - A samsung dlatego ze to cichy,zimny i w miare
> bezawaryjny dysk(tak to sie wlasnie porobilo ze wybieram Samsunga a nie
> Baracude - ktrora do tej pory dla mnie byla na topowym miejscu)

Dysk na dzien dzisiejszy to jeden pies. Ja bym polecil Seagate, bo zaczeli
dawac 5lat gwarancji. Im dluzsza gwarancja tym wg mnie lepszy.
A cache 8MB sie przyda przy Corelu np.

> Obowiazkowo dobry zasialcz. Feel 300-350W (ten drugi jest bardziej cichy
> optimum) za 60-80zl

Po prostu obudowa ModeCom minimum i juz. Czasem jest tam wlozony Fortron, co
jest jeszcze lepszym rozwiazaniem.

Pozdrawiam
Mikolaj