Re: Problem z dyskiem twardym i włączeniem komputera

Autor: aidahow <aidahow_at_op.pl>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 13:15:34 MET DST

Użytkownik "Dan_kl" <dan_kl@gazeta.pl> napisał

> 1. Mój kumpel ma taki problem z swoim dyskiem. Po włączeniu komputera
> pokazuje się BOOT DISK FAILED INSERT SYSTEM DYSK (czy coś takiego) i dysk
> niedziała.

Jeżeli bios widzi dysk to myślę, że to kwestia braku plików startowych.

> próbowaliśmy podłączyć dysk do mojego komputera z moim dyskiem w trybie
> Slave, to samo, mojego dysku tez nieodczytywało.

Chwila chwila... Z tego co napisałeś zrozumiałem, że podłączyłeś dysk (ten
który nie chodzi) jako slave do drugie sprzęta i przestało Ci wykrywać ten
pierwszy dysk który już tam był? Ale rozumiem, że chciałeś napisać, że ten
który podłączyłeś nie działa w dalszym ciągu - (zakładam), że podpiąłeś
zasilanie, taśme, ustawiłeś zworkę w nim na slave (ew. cable select), dysk
się kręci, a bios go wykrywa i po takim podłączeniu dysk Ci nie chodzi? Oba
dyski są ide? ATA(33/66/100/133) ?

> Dysk kolegi podzielony jest
> na 2 partycjem, tak jak mój. Na obu jest Windows 98. Mnie wydaje się, że
> dysk jest nie do odratowania, trzeba go wymienić bo jest błąd na BOOT-cie
> dysku.

Podejrzewam, że masz na myśli MBR.

> 2. I jeszcze jedno po podłączeniu 2 dysków na każdym partycje C: i D:,
> jeden
> w trybie Master, a drugi Slave to jakimi literami będą oznaczone
> partycjie.

W pierwszym dysku tak jak było C i D, i jeśli nie masz żadnych napędów
(cdrom itp) to E,F.

> 3. (ostanie) U tego samego kumpla jest problem z włączeniem komputera. Gdy
> próbuje go włączyć to świecą się obie diody (po odłączeniu CD-ROMów tylko
> jedna mówiąca, że komputer jest włączony). I tak to wyłączenia z prądu.

Włączasz komputer i co sie dzieję? Na monitorze coś widać? Wiatraki sie
kręcą? Pika coś? Odłącz dyski i inne napędy.

> Wymiana dysku (dysk jeszcze nie był uszkodzony) i karty graficznej nic
> niedała. Choc niekiedy komputer się włączy.

Jaki masz zasilacz? Spróbuj podłączyc inny.

> Nawet po udanym włączeniu i
> zaraz wyłączeniu komputer nie chce wystartować. Co może być przyczyną
> niewłączania się komputera?

Wszystko :) Najlepiej wykluczać metoda prób i błędów.

--
[ pozdrawiam! a i d a h o w | e-mail aidahow@op.pl | gg 5738046 ]
[ ABIT A8N ULTRA | ATHLON 64 3000+ @ 3800+ 1.45V VENICE QVC-100CU+ ]