recenzja klawiatura od maca

Autor: Trompele <trompele_at_gazeta.pl>
Data: Thu 02 Jun 2005 - 17:24:27 MET DST

Witam.
Wlasnie godzinke temu odebralem klawiaturke od maca, o ktora pytalem kilka
dni temu.
Dla nie lubiacych czytac od razu mowie, warto bylo zaryzykowac :)

        Wykonanie - jezeli ktos sie spotkal juz z produktami apple napewno wie jak
sa wykonane produkty tej firmy - Idealnie. Klawiatura jest sliczna (linki z
fotkami ponizej), mala, w miare ciezka. brak jakich kolwiek zastrzezen co
do wykonania.
        Klawisze - dzialaja (wiem powtarzam sie) idealnie, chodza cichutko,
bezszelestnie, leciutki opor przy wciskaniu. Rozmieszczone sa
niestandartowo jezeli porownac ze standartowa klawiatura do pc. Prak przerw
miedzy klawiszami funkcyjnymi utrudnia znalezienie ich po omacku. Brak
(patrz fotki) klawiszy prtsct, scroll lock, break, zastapione sa klawiszami
f14,f15,f16. Mozna zbindowac pewnie, ja jeszcze tego nie uczynilem wiec nie
wiem jak. Nad klawiatura numeryczna 4 przyciski multimedialne, glosniej,
ciszej, mute, eject. Dodatkowy klawisz f13, po co ? nie wiem jeszcze.
Bardzo wazne jesst to, ze klawisze alt nie sa umieszczone zaraz przy spacji
tylko kolo ctrl. Ja narazie sie gubie, mysle ze kilka dni i problem
zniknie. Kolo spacji natomiast umieszczone sa klawisze apple (ugryzione
jablko).Klawiatura numeryczna, dodatkowy klawisz =. Klawisz + jest krotki,
tzn kwadratowy standartowej wielkosci (nie tak jak w pc podwojny). Klawisze
numeryczne / i * przesuniete sa w prawo.
 Wiecej spostrzezen nie mam co do roznic pomiedzy zwykla klawiatura od PC.
        Dzialanie pod pc - Na poczatek - zmiana w biosie (abit is7-e2) obslugi
klawiatury usb przez bios. Na pierwszy rzut linux (archlinux, kde) poszlo z
kopyta, nic nie zmienialem, nic nie przekonfigurowalem - zadzialala od
razu. Dziala zmienianie piosenek w amaroku (apple + b) zamiast win + b.
Prawy alt dziala jesli chodzi o wklepywanie poslich literek. 0 problemow z
dzialaniem. Windowsa tez sprawdzilem - kolega uzywa wiec nie chcialem mu
robic niespodzianki z niedzialajaca klawiatura. Wlaczam windowsa i ...
Wszystko dziala jak powinno , klawisze apple zastepuja klawisz win,
klawisze multimedialne (oprocz eject) dzialaja bez zadnego konfigurowania.
Alt dziala z polskimi literkami.
        Cena - tu juz nie jest tak milo. Zaplacilem razem z przesylka 37E. To jest
150 zl na polskie. Cena zaporowa jak na polski rynek, i nie zaryzykowalbym
jej kupna zarabiajac w zlotowkach. Mam to szczescie ze zarabiam w E i
wydatek rzedu 40E jest porownywalny z 40zl w polsce.
        Dodatki - klawiatura jest wyposarzona w hub usb na 2 porty, czy
wspolpracuje z usb high speed to nie wiem, nie mam jak sprawdzic bo nie mam
rzadnego urzadzenia usb dzialajacego w tym trybie. Jednak hub usb dziala
jak powinien, a raczej moja myszka dziala (logitech). W pudelku dostalem
takze przedluzacz Usb bo standartowy kabel od klaw jest krociutki (moze z
1m w porywach). Klawiatura ladnie zapakowana oklejona folia itp.

Podzumowanie
Zwyklem pracowac na zwyklych klawiaturach za 10 E, potem kupilem logitecha
jakas podstawowa za 20E. Zachcialo mi sie potem logitecha ultra flat x,
rewelacyjna klawiatura, dziewczyna zalala herbata :( (obciazylem
kosztami :)) wyczyscilem ale juz nie dzialala tak jak nowa (klawisze
zaczely ciezko chodzic, przyklejaly sie itp), pomyslalem sobie, czemu by
nie kupic klawiatury od maca, tak tez zrobilem. Nie zaluje ani centa
wydanego na ta klawiature.Moim zdaniem jest lepsza od ultraflatx, i nie
zamienilbym sie na nia w zadnym wypadku (po 1.5 h uzywania). Polecam
kazdemu kto chce wydac powyzej 100 zl na klawiature, napewno nie bedzie
zalowal. Dodam takze, ze dla zapalonego linuksiarza brak klawiszy z ladnym
logo windows jest duzym atutem.
Mysle, ze recencja pomogla mniej wiecej rzucic swiatlo na to urzadzonko.
Linki do zdjec.
http://noping.org/~t/Mdsc00866.jpg
http://noping.org/~t/Mdsc00867.jpg
http://noping.org/~t/Mdsc00868.jpg