duuuzo ramu - dywagacje nt. predkosci

Autor: Bartosz <keyroWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 13:19:38 MET

Witam!
Ostatnimi czasy zaczalem rozmyslac nad dokupieniem/wymiana ramu w swoim
systemie. Aktualnie posiadam 512 ddr (kosci 266), P4 1,8 GHz na plycie MSI
E845Max. Jestem muzykiem i oprogramowanie ktore uzywam to samplery i stacje
muzyczne - ostatnio moje projekty rozrastaja sie tak mocno, iz rozmiar pliku
wymiany osiaga rozmiary nawet 800MB! Oczywiscie wszystko ledwo zipie, co
chwile mieli dysk twardy... samplery nie wyrabiaja, wszystko przeskakuje,
muzyka sie tnie... jednymi slowy - czas na upgrade! :]

I teraz nasuwaja mi sie takie oto pytania: czy faktycznie odczulbym roznice
przezucajac sie na ram "400"? Ktos robil taki test - np. czas ladowania duzego
programu z pamiecia 266 i 400. Nie interesuja mnie fps`y w grach wiec tak
naprawde ciezko w takiej sytuacji zmierzyc "wydajnosc" systemu jak tylko
poprzez czas renderowania i wczytywania.

Doczytalem na tyle, aby sie zorientowac iz moja plyta glowna nie obsluguje
pamieci ponad 200/266
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=426
(tutaj link)
ale mam dostep do drugiego komputera wymienianego troche pozniej z jakas plyta
asusa (co to jest konkretnie bede wiedzial dzis wieczorem), wiec moglbym
ewentualnie zmienic ten mainboard.

pozdrawiam i dzieki za wszelkie sugestie!
Bartek.