Re: jak uziemic komputer ??

Autor: Hubertus <hubert_at_maps.wirtualny.dzierzoniow.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 22:20:26 MET

faktycznie znam takie przypadki - brak uziemienia obu urządzeń powoduje
właśnie takie efekty
1 krok
sprawdź czy gdy obrócisz wtyczkę w jednym urządzeniu - czyli tam gdzie w tej
chwili na bolcu wtyczki jest + po obróceniu będzie - (ale tylko w jednym
urządzeniu) obrócisz nazwijmy to polaryzacje wiec na obu urządzeniach na
budowie i masie będzie minus (zero) - ale łącząc te urządzenia spowodujesz
ze kabel je łączący nie będzie powodował przeskoku iskry
oczywiście to tylko taki obrazowy opis i jest to robota na krótko i
doraźnie - wcześniej czy później spalisz układ odpowiedzialny za obraz na
TV a to spowoduje uszkodzenie całej karty graficznej - i niestety na
gwarancje bym nie liczył
2 krok
bez litości dla kogokolwiek i dla swojego bezpieczeństwa uziem komputer i
TV - choćby przez połączenie minusa z zerem - rób to z głowa - nie jest
najlepszym rozwiązaniem - ale cóż robotnicy z kabla 3 żyłowego ukradli 1
wiązkę na skup a ty teraz masz kłopot - ja w bloku po 30 latach przerobiłem
cała instalacje