generalnie chodzi o HDD

Autor: Hrehor <gregfakeboss_at_friko7.onet.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 21:04:06 MET

mianowicie od dluzszego czasu (chyba od zawsze) obserwuje, ze moj HDD jest
wolny...
tylko nie wiem czy to wina samego HDD, czy moze plyty/kontrolera, a moze
winXP

plyta to ABIT BX133 z RAID ATA100
a dysk to SEAGATE ST32O423A UATA66 20GB, mam 3 partycje.
transfery pomiedzy nimi sprawdzone TotalCMD:

C-->C 1700 KBYTES/S
C-->D 1500 KBYTES/S
C-->E 1200 KBYTES/S

D-->C 2400 KBYTES/S
D-->D 2300 KBYTES/S
D-->E 1400 KBYTES/S

E-->C 2000 KBYTES/S
E-->D 2100 KBYTES/S
E-->E 1600 KBYTES/S

czy 2400 to max co moze wyciagnac UATA66? lub ten dysk (troche staruszek)?
w menadzerze urzadzen/kontrolery IDE ATA/ATAPI - podstawowy kanal IDE tryb
transferu wybralem "DMA jezeli dostepne", a winXP podaje w biezacym trybie
trasnferu "nie dotyczy".
czy on w ogole uzywa DMA? w BIOSie RAIDa tryb jest ustawiony (automatycznie)
na UDMA 4.
pozdrawiam