Re: Jaki procesor do plyty Soltek sl-75kav-x?

Autor: <cyberkid_at_chello.pI>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 01:10:29 MET

Dnia Mon, 27 Dec 2004 22:51:57 +0100, mw158979 napisał(a):

>Pamietaj, ze do tego niezbedny jest nowy bios (Q11, Q12),
>(mozna go sobie sciagnac).

Radzę ściągnąć i zainstalować od razu Q12. Przesiadałem się jakiś czas
temu z Durona 1 Ghz na Ahtlona XP na płycie Soltek SL-75KAV (różni się
od tej z X tylko tym, że nie ma głosowej informacji o błędach). Q11
świeżo zainstalowanego proca wykrył jako Unknown. Upgrade do Q12
sprawił, że procesor został poprawnie rozpoznany jako Athlon XP 2000+.

Q11 ma jeszcze jedną niedogodność - jeśli dobrze pamiętam, to Q11 nie
ma możliwości ustawienia wartości ostrzeżenia o niskich obrotach
wiatraka na CPU poniżej 5000 obrotów/min. Boxowy wiatrak od mojego
Athlona kręci się z prędkością ~4000, przez co przeżyłem chwile grozy,
kiedy to po zmianie procesora na nowy komputer się uruchomił, ale za
to piszcząc niemiłosiernie :). Q12 jest pod tym względem bardziej
elastyczny.

--
Pozdrawiam
cyberkid(_a_)chello.pl