Re: RAID na plycie GIGABYTE K8VT800 Pro

Autor: MaciekB <biuro_at_artdesign.net.pl>
Data: Mon 27 Dec 2004 - 23:26:55 MET

> Jesli nie masz wzrostu eydajności to daj sobie spokój.
> Pamietaj ze RAID0 to najbardziej ryzykowna konfiguracja.
> Awaria jednego z dysków niszczy dane na obu.
> A obecne dyski padają nieststy dość często...
> Uważam że raid 0 warto stosowac tylko wtedy gdy jest to naprawdę konieczne
> lub gdy robimy regularny backup danych.
> Inaczej straty mogą być znacznie wieksze niz zysk.
> S.

Dziekuje za informacje.
Mam swiadomosc ryzyka, ale predkosc kusi. Backup oczywiscie konieczny.

Jednak zastanawia sie, czy niska predkosc RAID-a jest tu norma, czy
uszkodzeniem. Moj nowy komp (na tej plycie) ma kilka dodatkowych problemow -
z instalacja kilku programow, ktore wiem, ze sie instaluja - na starym
kompie nie ma z nimi problemow. Wiec nie wiem, czy z plyta wszystko w
porzadku, a RAID bylby wyraznym sygnalem, ze nie. Wole sie upewnic, zanim
zrobie zamieszanie z reklamacjami.
Próbowałem znalezc oprogramowanie testujace plyty glowne ale bezskutecznie.
Moze cos przeoczylem....

Pozdrawiam
Maciek