Re: Jaki monitor LCD

Autor: Blesso <spam>
Data: Sun 26 Dec 2004 - 23:56:24 MET

Użytkownik "Gupik"napisał w>
> Czesc, powiedz mi jak ten monitor się sprawuje, cena jest bardzo dobra
> jak na 19 cale :) i czy ten monitor można zamontowac na specjalnym
> ramieniu ??
________________________

19 cali to kawal ekranu jednak :
trzeba miec dobra mysz
trzeba miec dobre oczy
trzeba miec "dobre" oswietlenie
i dobra karte graficzna

opisze Wam ja kto wyglada u mnie
Hercules 8500LE ( wiec jesli chodzi o parametry wyswietlania obrazu przez
karte graf to 4+ ) dodatki typu (AsusA7v600+Barton2600)
no i monitor Philips 190S5FS (bez zlacza DVI)

Na poczatku troche stresu - rozdzielczosc natywna 1280x1024
ikony miniaturowe ,czcionka prawie nieczytelna ( mam oczy zdrowe i
dobrze-widzace)ale czasami mialem problemy z odczytem niektorych slow (
szczegolnie gdy obok siebie umiejsciowione sa litery L oraz I ( zlewaja sie
w jedna tworzac wokol siebie "poswiate")
wiec zaraz czcionka systemowa zmieniona na wielkosc 13-14 - do tego "duze
ikony " - podnobnie w programach wieksza czcionka (tam gdzie sie dalo )
Ale sa programy ktore maja czcionki "defaultowe" i wtedy nie jest wesolo (
nie wiem ja radza sobie z tym problemem posiadacze 17 calowych LCD - a
przeciez oni maja identyczna rozdzielczosc natywna co 19-calowcy)
sprawe ratuje troche wlaczenie wygladzania czcionek "clear type " tylko ze
wtedy czcionki wygladaja jak byly by wyswietlane przez k.graficzna
najgorszego producenta (jesli ktos kiedys mial grafe oparta na MX200/400
noname -made in china bzie gorne to pewnie wie - brakuje tylko cieni pod
ikonami )
wg mnie to chyba najwieksza wada tego(?) monitora - (a moze mojego
"nieprzyzwyczajenia " do tej rozdzielczosci )

mysz -trzeba miec naprawde dokladna ( mam logitecha oem bt58- wiec na
szczescie nie jest zle )

oswietlenie - wazna rzecz - nia ma "szans "siedziec w nieoswietlonym pokoju
i wpatrywac sie w LCD ( zbyt duz kontrast "dajacy po oczach ")

co do gier i filmow . -- a wlasciwie temat - "smuzenie " -- tu powiem
jedno - -smuzenia "zero"
w komputroniku sprzedaja monitor P.190S 16ms _u mnie na pudle napisane jest
12ms (mam nadzieje ze to prawda)
smuzenie w grach i filmach nie wystepuje -- zauwazalen jest jedynei przy
szybkim przewijaniu strony WWW

kolory sa w miare soczyste ale niezbyt czyste ( bieli brak - jest jakas
lekko zoltawa poswiata -- czern tez malo czarna )
ale reszta koloro w miare "normalna" choc sa problemy z wyswietlaniem
pelnej palety kolorw ( widoczne np na tle "tulipany"w Win XP home)

sam ekran mozna przechylas "przod tyl" _jeszcze nie znalazlem optymalengo
ustwienia ;) mimo ze mam go juz 3 tyg to czasami bardziej podoba mi sie gdy
jest w pionie a czasami gdy lekko polozony jest obraz

Monitor da sie zamontowac na scianie - w tylnej czesci obudowy sa 4 otowory
(nagwintowane "fi 4 lub 5 mm) -wiec majac nawet 2 plaskowniki i troche
fantazji mozna by go zamontowac na suficie ;)
Jest jakis otwor do zamocoania zabezpieczenia anty-przywlaszczeniowego ale
nie szukalem do tego klodki

OSD takie sobie ( nie to co w monitorach CRT) ;)
katy widzenia male -- ale z drugiej strony to jest monitor komputerowy a nie
telewizor panoramiczny dla rodziny

Ogolnie hmmmmmm nie oceniam monitora ale bardziej komfort pracy z
urzadzeniem wyswietlajacym obraz
wiec wg mnie .. komfort w stosunku do .. CRT sie ...zmniejszyl (qrcze -
trudno powiedziec- - moze jest "neutralnie? ")

Oczywiscie olgadajac filmy ( np bajki) wrazenia sa bardziej pozytywne
podobnie z kolorami jak i kontrastem
ale czcionki dupiate - ciagle naciaskanie CRTL + by powiekszyc strony WWW
i ogolnie wydaje mi sie ze bardziej meczacy wzrok jest LCD
(subiektywnie ) - tzn za kontrastowy - mimo w miare optymalengo (dla
wyswietlanych elementow ) ustawienia parametrow (kontrast/jaskrawosc)

w tym lub przyszlym tygodniu opisze wam jak to wyglada w "porownaniu "z moim
poprzednim monitorem czyli Samsungiem 757DFX( postawie je obok siebie i bede
sie bawil w testera obrazu ;)

Blesso