Re: Podkręciłem też pamięć ??

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 14:38:10 MET

Piter wrote:
> Na płytce Asus-a podkręciłem A64 3000+ z 10x200 do 10x220 no i tak patrze na
> ADIE32 i wskazuje mi coś takiego we właściwościach magistrali pamięci;
> rzeczywista częstotliwość taktowanie 220 Mhz (DDR)
> Efektywna częstotliwość taktowaniea 440 Mhz
> Przepustowość 3520 MB/sek
>
> zaś poprzednio (przed podkręceniem) było odpowiednio 200 Mhz, 400 Mhz i 3200
> MB/sek
>
> czy to oznacza że podkręciłem też pamięć, to zaszkodzi?

Tak, podkreciles pamiec poprzez zmiane FSB z 200 na 220.

znalazłem w biosie
> memclock to CPU Rotio i opcje:
> 1:1... 3:2 ... 2:1 i jeszcze pomiędzy było chyba coś. jak to coś ustawić

A to jest wlasnie wspolczynnik czestotliwosci FSB procesora (ustawiles
na 220) do czestotliwosci pamięci. Jesli jest 1:1 to FSB procesora
(ktore podkreciles) jest rowno taktowane z pamieciami.
Czyli zgodnie z odczytami z AIDA32 "rzeczywista czestotliwosc
taktowania" rowna sie czestotliowosci FSB procesora.
Nie jestem expertem w overclockingu, ale jak sie nie myle lepiej
zostawic 1:1 bo w przeciwnym wypadku caly zabieg podkrecania proca
zmarnuje sie wlasnie przez opoznione pamieci... (ewentualnych znawcow
prosze o korekte jesli sie myle)

--
pzdr
rb