Podkręcanie Radeona 9550XT

Autor: Piotrek <pkmail_at_2com.pl>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 00:07:42 MET

Witam,
Posiadam R9550 XT Gecube rev. 2.1 (435/550). Karta działa na sprzęcie A1800+
512 MB DDR i osiąga takie sobie wyniki na ustawieniach domyślnych
benchmarków (1024x768x32):
3D Mark 2001SE - 10000
3D Mark 2003 - 3270
3D Mark 2005 - 1300
Karta działa tak na ustawieniach fabrycznych i sterownikach Omega 2.5.90. Po
podkręceniu zegarów na 450/590 wyniki się niewiele zmieniają lub nawet
pogarszają. Artefaktów nie ma i wiem że można ten model podkręcić jeszcze
bardziej ale wydaje mi się to na razie niepotrzebne. Czy brak wyrażnej
różnicy w wydajności po podkręceniu może byc spowodowany wąskim gardłem w
postaci słabego CPU i wolnych pamięci (DDR 266 MHz)?
P. S. Doskonale wiem że w benchmarki się nie gra jednakże bywają pomocne w
niektórych sytuacjach.

Piotrek