Re: CRT - okropna wada, czy wszystkie ją mają?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Dec 2004 - 13:46:24 MET

Mariusz napisał:

> Rysujemy na środku ekranu kwadrat o wielkości 1/10 szerokości
> ekranu na przykład. Mierzymy go linijką a następnie przesuwamy
> na skraj ekranu i co? Okazuje się, że ma np o 5 mm więcej!!!

Zrobiłem test na 3 monitorach CRT:
Samsung 700 IFT (okrągły kineskop zalany płaską szybą) - różnica na
brzegach w stosunku do środka ok. 2 mm, ale ciężko mi było to
dokładnie ocenić, bo efekt zależał od kąta patrzenia.

LG Flatron 795 FT (płaski kineskop) - ok. 1 mm, albo wcale - zależy
jak patrzyłem :)

LG Flatron 915 FT+ (płaski kineskop) - jw.

Identyczny efekt (1 mm różnicy) uzyskałem na LCD Belina 101570.

Wniosek: albo patrzysz pod innymi kątami, albo masz fatalnie
rozregulowaną geometrię.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/
    ((.)(.))      Po przeczytaniu spal ten list!        (@  @)