Wirus w biosie czy pamięć

Autor: Jas <sig_at_xl.wp.pl>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 20:40:44 MET

Objaw: nie wykonuje się test pamięci przy starcie.
Memory testing pokazuje od razu "1016M OK" (mam 1GB RAM).
Myśłałem, że może ten test tak szybko leci, że zanim ekran się
rozjaśni, to już jest test gotowy, więc przełączyłem w biosie na
"Quick Power on Self test - disabled", ale jest bez zmian - nie wykonuje
sie długi test pamięci.
Chciałem więc sprawdzić pamięć memtestem, zrobiłem dyskietkę
startową, ale zamiast sie bootować z floppa, to w kółko reset.
Więc postanowiłem przywrócić poprzedni (oryginalny) bios, który
nagrałem wcześniej na dyskietkę, bo przedtem testy pamięci się
wykonywały. I tu znowu niespodzianka - update spod Windy daje
komunikat: "The BIOS image file is not for your system" a przecież
to jest obraz oryginalnego biosa, jaki kupiłem z płytą.
Próba update'u z dyskietki daje trochę inny komunikat: "The program
file's BIOS-Lock String does not match with your system".
Reasumując: pod XP niby wszystko OK - Właściwości systemu
pokazują 0,99GB RAM-u, ale:
2. Stary bios nie chce się wczytać (nowy można)
3. Test pamięci przy starcie oraz memtest z dyskietki się nie wykonuje
Gdzie jest problem i czy w ogóle jest?