Re: Spowolnienie nagrywania płytek

Autor: Sławek <slawek_at_dev.null>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 11:27:55 MET

SeepU wrote:

> Mam nagrywarki CD i DVD, niektóre płyty chciałbym nagrać wolniej, ale nie
> moge ustawić mniejszej prędkości w Neronie. Np płytkę "CD-RW Verbatim x32"
> mogę ustawić tylko x24 albo x32, niestety tak nagraniej płyty nie czyta mi
> stacjonarne DVD, ale już płytkę Verbatima x24 nagraną x16 czyta bez
> problemu.

Mam nagrywarkę x8, Nero 5.5.10.56 jakoś nie protestuje nawet gdy daję x1. Co
do nośników - jakiś Verbatim nowy wkładam do tego i też zero protestów przy
x8. Być może nowy Nero 6 tak ma - moim zdaniem ten program wykazuje
ostatnio przerost formy nad treścią...

Teoretycznie nośniki "prędkie" trzeba nagrywać... prędko. W praktyce nie
nagrywam CDRW 12x z prędkością x4 - ale dotyczy to CD-ReWritable a nie
"jednorazówek". Dużo moim zdaniem zależy od nagrywarki - mam Teac-58E i
Sony CRX-210 - obie jak na razie działają dość dobrze. Miałem niezbyt dobre
doświadczenia z Plextorem x2 (daawno temu, bez przerwy się psuł), niezbyt
dobre doświadczenia z Samsung-cośtam (nie nagrywa np. na nośnikach Dysan
CDRW i jeszcze jakiś, wybredny jest). Dobra nagrywarka powinna prawidłowo
dobierać moc lasera do rodzaju nośnika i prędkości z jaką wiruje krążek.
Złe nagrywarki mogą mieć IMHO jakieś problemy z tym.

Osobną sprawą jest że trochę nie wierzę że nagranie przy np. 52x różni się
od tego przy 4x - owszem, będą pewnie inne nośniki w różnych rodzajach
płyt, może pojawiać się różna liczba błędów - ale zasadniczo format jest
zawsze ten sam i nie zmienia się magicznie przy większych prędkościach.

Zresztą tłoczone płyty CD wogóle nie są nagrywane z jakimś xN, i jakoś im to
do działania nie przeszkadza.

Sławek