Re: Pobór prądu przez nieobciążany procesor

Autor: Marcin Narzyński <dm_narzynscy_USUN_at_TEZ.USUN.posejdon.net>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 16:24:42 MET

> W XT to przesadziłęs - po wyłaczeniu TURBO mogłęś mieć 16, 20 albo 25
> (raczej 25) MHz a nie 8,
> Poza tym XT miały zegar 4.77 MHz ; 8 MHz miały AT 16 MHz z wyłaczonym
> TURBO :)

Nie przesadzam. Wyłączenie przycisku turbo dawało taki właśnie efekt (XT 8
MHz). I był ku temu powód - część oprogramowania działała na takich XT i nie
dawała się uruchomić na szybszym sprzęcie. Nie znalazłem ani jednego takiego
programu, ale właśnie takie wyjaśnienie znajdowało się w opisie płyty
głównej.

Zgadzam się, że wiele przycisków turbo spowalniało komputer jedynie do
odpowiednika AT 16MHz (lub podobnie). Miałem widać dosyć unikatowy zestaw.

MN