Re: Dłuższe taśmy do HDD

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 15:16:19 MET

Użytkownik "Jacek" <kontobjm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cq6j39$6o4$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Właśnie wróciłem z zakupów i mam 2 tasiemki 45 cm (tylko 5 cm dłuższe,
> ale powinny wystarczyć.
> TYLKO ! Poradził mi kolega RusH żeby dać na jednej tasiemce HDD i CD i
> na drugiej takoż, a tu czytam, że ma być 2xHDD na jednej, a optyczne
> na drugiej.
> Jak dam w ten właśnie sposób, to mi braknie długości ! I co ? Kupiłem
> tasiemki nadaremno ?

Standard ATA nie okresla jakie rodaje napedow maja byc jak podlaczone -
jest to dowolne, ale _zaleca_sie_ aby ostatnie urzadzenie na tasmie
chodzilo jako master, a w srodku jako slave. Poprostu podlacz jak ci
bedzie pasowalo, tylko odpowiednio zezworkuj dyski i napedy.

Ps. Nic Ci sie przez to nie popsuje. Jedynie moze Ci przeszkadzac jak np
bedziesz mial podlaczony HDD i CD i z cd bedziesz zrzucal dane na ten
HDD, to poprostu odczujesz roznice w predkosci zrzucanych danych. Ale
jesli, np zalezy Ci bardziej na przegrywaniu plyt "on the fly" czyli w
locie bez buforowania na HDD, to lepiej, jak kazdy naped jest na osobnej
tasmie. A i jeszcze jedno zalecenie - nagrywarka lepiej, zeby byla
ustawiona w trybie master - ale to IMHO.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl