Re: dlaczego tylko 128 GB?

Autor: Vulcan <genomvul_at_zeus.polsl.gliwice.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 00:01:49 MET

Użytkownik "Bombadil" <bombadil@vp.pl> napisał w wiadomości
news:cq4dfj$2gu$2@nemesis.news.tpi.pl...
> Kupilem dzisiaj dysk twardy: Seagate 160 GB Barracuda 7200.7 ST3160023A
8MB.
> Po podlaczeniu Bios widzi mi tylko 128 GB. Moja plyta glowna to MSI BX
> MAster (BX440), kontroler UATA66 firmy Promise. Pytanie, czy "ten typ tak
> ma...", czy tez moze jest jakas szansa na uzyskanie pelnych 160 GB.
>
> Pozdrawiam
> Bombadil
Proponuję SP1 lub inny speedXp czy tune Xp, zupgraduje ci to ustrojstwo
rejestr i bedziesz mogl adresowac pamiec w dyskach powyzej 137GB. Sam ma
barracude 200GB i wszystko chasa, i tu dementuje niektore pogłoski które
mnie doszły z innych źródeł - na dysku 200GB mam jedną partycję w fat32 i
nie tylko da sie ja utworzyc ale dziala bez zarzutu od kilku miesiecy, bo
bzdury ktore slysze ze nie da sie robic w facie duzych partycji mnie
przerazaja, jak masz problem to: USE THE PartitionMagic YOUNG MASTER LUKE!!!

Co do mniejszej ilosci miejsca od deklarowanej to jest to logiczne i
wytlumaczone w kazdej ksiazce o kompach, tak wiec, dysk 200GB ma ich
faktycznie 190, a dysk 80GB ma ich 76GB. i tak analogicznie im wiekszy dysk
tym wieksza bedzie ta roznica miedzy stanem faktycznym a deklarowanym przez
producenta

Pozdrowienia, Vulcan
GTO RULEZ!!!

"My rządzimy światem, a nami... manga".