Re: Opcje płyty głównej

Autor: Tomek Głuch <adres_at_w.stopce>
Data: Sun 19 Dec 2004 - 18:51:36 MET

Był nie, 19. grudzień 2004 18:38 gdy "laik" <laikNOSPAM@gazeta.pl>
napisał(a):

> Różnica między płytami NForce2 Ultra 400 to pewne opcje, czy jeżeli
> je posiadacie na płycie to są wykorzystane?.
> Moze mi ktoś wyjaśnić / proszę bez uśmiechu:-) /, kiedy i jakie
> zastosowanie mają na płycie kontrolery: USB 2.0, FireWire (IEEE-1394)
> Kiedy jest niezbędny LAN oraz karta sieciowa 100 lub dodatkowo 1000,
> z gory dzieki
w bardzo dużym uogólnieniu:
dla prostych zastosowań domowych (nie jedynych):
USB 2.0 - drukarki, aparaty cyfrowe, standard 2.0 to dużo wyższa
  szybkość przesyłu danych, głownie ma to znaczenie przy aparatach
  cyfrowych (oczywiście urządzenia po drugiej stronie też muszą
  obsługiwać USB 2.0, ale jest kompatybilne ze starszymi wersjami
FireWire - bardzo szybki interfejs szeregowy, uzywany glownie do kamer
  cyfrowych, ale sa tez rozne inne zastosowania
LAN w praktyce to to samo co karta sieciowa, każda dzisiejsza to
  conajmniej 100mbit/s, 1000 to tylko teoretyczna wartosc (w przypadku
  kart sieciowych - szyna PCI ma mniejsza przepustowosc)
  potrzebne to w przypadku checi laczenia komputerow w siec, i tak
  lepiej kupic sieciowke na PCI bo jak sie zepsuje na plycie to kaplica

--
Z pozdrowieniami, Tomek Głuch [ Linux Registered User #280206 ]
           [ tomek@SPAM-FEEwieliczka.int.pl ]