Re: temperatura durona a cooler arctic z TC

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 19 Dec 2004 - 14:06:51 MET

Kamis wrote:

> nie jestem pewien czy temp wokol 49 stopni przy zegarze 1300 jest bliska
> idealu?

Jest - w sytuacji kiedy zależy ci na ciszy. BTW - sprawdzałeś krytyczna
temp. jądra dla twojego CPU? AFAIK wynosi w okolicach 85-90*C, więc
nawet pomijając błąd wskazań czujnika płyty /troszeczkę/ ci jeszcze do
tego brakuje..

> byc moze ze faktycznie redukcja halasu zostala zminimalizowana do
> minimum (obecnie nie slysze roznicy, wiec dB zostaly prawdopodobnie obnizone
> po przecinku), no ale ta temperatura jest dla mnie wysoko niepokojaca.

W taim razie prawdopodobnie wybrałeś niewłaściwy w stosunku do twoich
potrzeb wentyl. Ten Arctic jest zalecany w sytuacji gdy zalezy ci na
ciszy, a nie do maksymalnego zbijania temp. pomagającego np. w OC.

> nie
> ma roznicy czy komputer chodzi 10 minut czy 3 dni, w obu przypadkach
> zauwazylem taka sama temperature.

Gdyby było inaczej - znaczyłoby to że TC nie działa prawidłowo.
BTW - u mnie na athlonie, tyle że 0.13um - obroty też wynosza ~1700 RPM
(ew. nieco mniej gdy jest chłodniej w pomieszczeniu).

> pozdrawiam
> Kamil

Pozdrawiam