Re: wentylator 3 piny a 2 piny

Autor: Heziu <heziu[error>
Data: Fri 17 Dec 2004 - 00:37:29 MET

Dnia Thu, 16 Dec 2004 23:48:56 +0100, tadeusz <zarzyna@o2.pl> napisał:

> kupi³em wentylator do zasilacza, ktory ma 3 piny, a w zasilaczu mam
> tylko 2
> piny. nie moge go podl±czyc do zasilania w p³ycie bo tam jest ju¿
> pod³±czony
> wentylator od procka a drugiego juz nie ma na p³ycie 3 pinowego ;( Zatem
> musze jako¶ na si³ê pod³±czyæ to pod zasilanie w zasilaczu. Ale w
> zwi±zku z
> tym pytanie - napiêcie na wentylator w zasilaczu ma 12 czy 5 V? i które
> piny
> s± wa¿ne do uruchominia go- skrajne czy mo¿e s±siednie?
> pozdr
> [...]
Wentyl prawdopodobnie jest 12V(w 99% przypadków).Żólty kabelek sluzy do
pomiaru obrotów wentylatora.Czarny to masa a czerwony to plus i tyle.Nie
ma w tym rzadnej filozofi.W Twoim wypadku żółty kabelek bedzie
niewykorzystany.Oczywiscie caly czas mowie o kabelkach wystajacych z
wentylatora.Jak masz inne kolory kabelków z wentyla to napisz jakie.U mnie
maja wlasnie takie kolory.Co innego juz przewody w zasilaczu.Tam czarny to
masa a żółty i czerwony to plus tylko teraz nie pamietam czy żółty to 12V
a czerwony 5V czy na odwrót.Ale chyba tak jak napisałemczyli żółty to 12V.

--
Pozdrawiam!!!
GG:2842289 :)