[problem][pyt] Czy karta flash SD uszkodzona...

Autor: Michał Marcinowicz <Mick_M_at_nie.dla.spamu!.poczta.fm>
Data: Thu 16 Dec 2004 - 23:12:44 MET

Witam !

    Przepraszam, jeżeli nie za bardzo wcelowałem w grupę z pytaniem, ale
mam wielki problem z moją kartą Secure Digital 512... Aparat (Minolta Z3)
jej nie widzi, natomiast bez problemu mogę na nią zapisywać i z niej
odczytywać pliki poprzez czytnik kart "6in1"...

Choroba, nie wiem co zrobić ? Czy znalazłby się ktoś życzliwy, który już
rozpracował (lub wie jak) problem i mi pomógł ?

Kilka dni temu chcąc przenieść kilka fotek, z jednego na drugi komputer,
nagrałem w katalogu głównym dodatkowy katalog ze zdjęciami, korzystając z
czytnika. Jak skończył wyłączyłem komputer i poszedłem do drugiego, ale
chcąc juz odczytać je za pomocą aparatu - niestety błąd "Unable to use
card", cokolwiek by nie robić. Wróciłem zatem do komputera pierwszego:
także nie widział partycji i chciał ją sformatować... Coś się walnęło...

Aby uratować zdjęcia, które tam były zapuściłem Norton Sys Worksa i
przeskanowałem ową pamięć jako dysk - ten coś uzupełnił (już nie pamiętam
co - MBR lub cosik jeszcze inszego) To nie pomogło: nie mogłem odczytać ani
tu, ani tu. Po kilku próbach w końcu się poddałem i sformatowałem ową SD
pamięć na komputerze (aparat ciągle na to nie pozwalał).

Po tym zabiegu mam sytuację jak napisałem: nie widzę problemów z
funkcjonalnością karty w czytniku (odczyt, zapis itp), natomiast aparat
uparcie mówi "Unable to use card", blokując wszystkie operacje na karcie.

Być może muszę jej przywrócić poprzedni format, jeżeli coś go zepsuło, ale
jak to zrobić jeżeli zwykłe formatowanie w FAT-cie nie pomaga ?

Baaardzo proszę o pomoc! Święta się zbliżają, a mi brak mojej podstawowej
pamięci...
Dziękuję !
Mick M.