Re: Jak dlugo wytrzyma dysk?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 19:54:45 MET

"Radosław Sokół" 2004121517511100@grush.one.pl

> Ależ nie było. Na tym polegała właśnie łatwość implementacji
> obsługi IDE, że kontroler jest na dysku twardym, a na płycie
> tylko gniazdko i prosty scalak za parę złotych :)

W moim komputerze nie ma procesora/chipsetu! Jest tylko
mały (w jakimśtam ujęciu to i Imperial State Building
jest mały) scalak!

> SCSI natomiast wymaga drogiej karty host-adaptera i tego
> przeskoczyć się nie da. Za tę cenę ma się jednak system
> znacznie doskonalszy od IDE -- nie widać tego tylko pod
> małym obciążeniem.

Widać było i bez obciążenia. :)
(po sposobie łączenia -- mniejszy
bałagan lub lepsze uporządkowanie)

Gdyby dyski SCSI były masowo produkowane -- byłyby
zapewne dużo tańsze niż są. :) I zapewne dużo lepsze.
W chwili obecnej raczej SCSI pod strzechy nie zawita.

A jeśli na płycie nie jest potrzebny kontroler IDE/EIDE,
to powiedz mi, jak podłączyć kolejne urządzenia EIDE do
płyty. :) Mam nieużywaną, choć sprawną nagrywarkę CD.

(; Może po prostu wpiąć trzecią wtyczkę w tasiemkę? ;)

Ale pamiętam płyty z oddzielnym gniazdkiem do napędu CD. :)

E. :)