Re: Dla ciekawskich - Intel vs. AMD

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 12:45:42 MET

ggs wrote:
> In news:cplh23$s7e$1@atlantis.news.tpi.pl,
> wojtek <gurgur-hfhagb@zleryobk.pbz> typed:

> Moze i pisal , jednak problem nie byl duzy w przypadku grzania lecz w
> przypadku PRZEgrzania.
> Czujesz roznice ?
> A ze cieplo ? I co z tego ? W tej chwili mam 52 st. - fakt wlasciwe w
> idle - i ponownie spytam - co z tego ?
> W stressie bedzie i z 65 i kolejny raz powiem - i co z tego ? Cos sie
> stanie ? Pojdzie z dymem ?

Jak dla mnie bardzo dużo. Skoro sie grzeje to znaczy ze wieksza czesc
mocy oddaje bezsensownie w postaci ciepła. Dodatkwo żre wiecej pradu.
Wiecej pradu to koniecznosc stosowania mocniejszych zasilaczy,
drozszych. Zasilacz obciążony też się grzeje. Taki sprzęt wymaga dobrego
przemyślanego (zazwyczaj drogiego) chłodzenia.
Chłodzenie to hałas - uciążliwa praca, albo wydajesz krocie na jakies
super radiatory/wentylatory lub w ostateczności chłodzenie wodne.
Taki sprzęt trzeba ulokować w odpowiednio przewiewnych miejsach - nie
można już w biurze położyć komputerka w zamkniętym boksie pod biurkiem,
bo sie zadmucha sam w siebie - sam widzialem takowy i niestety boczna
scianka musi byc otwarta a mimo to siedząc przy takim biurku czuje sie
ten podmuch ciepła od komputera. Bardzo denerwujące..

Do czasu ostatnich modeli Pentiumów które tak masakralnie się grzeją nie
miałem ochoty patrzeć na AMD. Teraz polecam konfiguracje kompów oparte o
AMD...

--
pzdr
rb