Re: czy moje zdziwienie jest bezpodstawne

Autor: Wieslaw Lubas <vieniu_at_math.put.poznan.pl>
Data: Tue 14 Dec 2004 - 23:55:32 MET

Tomasz Potega wrote:
> zalezy od chipsetu.
>
> najgorzej maja posiadacze nforce2 - tam sa 2000 + 2 = 2002 procesory.
> na kt600 jest lepiej (bo juz 2600 - 31337 po prostu), ale *najlepiej* jest
> na kt880 - az 2880! i wlasnie dlatego mozna wtedy zrobic backup procesora na
> dwoch dyskietkach 1,44 MB. mozna tez zrobic kopie cpu, zeby np. wziac do
> kolegi do testow. przy odrobinie wprawy mozna nawet zrobic cpu bootowalny!
>
> :P
Moznaby jeszcze dodac ilosc nozek, wersje biosu itepe itede.
Ale poza przepychankami to malo tutaj rzeczowych wypowiedzi, wiec
pytanie bezposrednio do Ciebie.
O ile nietrudno mnie przekonac ze P4 HT chodzi lepiej od P4 bez HT, to
czy widac przewage P4 HT nad AMD w przypadku wielu zadan/watkow?
Pomijamy oczywiscie belkot marketingowy. Miales okazje zestawic P4/P4
HT/AMD ? Szczegolny przypadek takiego porownania to znalezc taka pare
prockow P4 _bez HT_ i AMD Athlon, ktora okreslony zbior zadan wykonuje w
tym samym czasie. Bo to ze P4 HT bedzie szybszy od swojego gorszego
brata, nie musi automatycznie oznaczac, ze bedzie szybsze od tego
Athlona. Moze tu istniec pewna nieliniowosc wydajnosci w funkcji ilosci
watkow ;-) Tak sobie gdybam...

WL